Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa
Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса
2022
Аутори:
Savić, TatjanaMiličić, Dragana
Drndarski, Marina
Ninić, Ljiljana
Pavković-Lučić, Sofija
Petković, Branka
Trajković, Jelena
Остала ауторства
Živić, MiroslavPetković, Branka
Тип документа:
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
,
© 2022 by the Serbian Biological Society
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт:
Pandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam.
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200007 (Универзитет у Београду, Институт за биолошка истраживања 'Синиша Станковић') (RS-MESTD-inst-2020-200007)
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200178 (Универзитет у Београду, Биолошки факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200178)
У:
- Živić M, Petković B, editors. Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia. Belgrade: Serbian Biological Society; 2022. p. 215.