Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса

dc.contributorŽivić, Miroslav
dc.contributorPetković, Branka
dc.creatorSavić, Tatjana
dc.creatorMiličić, Dragana
dc.creatorDrndarski, Marina
dc.creatorNinić, Ljiljana
dc.creatorPavković-Lučić, Sofija
dc.creatorPetković, Branka
dc.creatorTrajković, Jelena
dc.date.accessioned2023-05-09T14:11:56Z
dc.date.available2023-05-09T14:11:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-81413-09-8
dc.identifier.urihttp://radar.ibiss.bg.ac.rs/handle/123456789/5620
dc.description.abstractPandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam.sr
dc.description.abstractПандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности. Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86% ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1- 3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште. Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на даљину током пандемије.
dc.language.isosrsr
dc.publisherBelgrade: Serbian Biological Societysr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200007/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200178/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceKnjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbiasr
dc.titleStavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusasr
dc.titleСтавови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.rights.holder© 2022 by the Serbian Biological Societysr
dc.description.otherŽivić M, Petković B, editors. Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia. Belgrade: Serbian Biological Society; 2022. p. 215.
dc.citation.spage215
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss75026697
dc.identifier.fulltexthttps://radar.ibiss.bg.ac.rs/bitstream/id/13056/bitstream_13056.pdf
dc.citation.rankM64
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu