Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa
Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса
dc.contributor | Živić, Miroslav | |
dc.contributor | Petković, Branka | |
dc.creator | Savić, Tatjana | |
dc.creator | Miličić, Dragana | |
dc.creator | Drndarski, Marina | |
dc.creator | Ninić, Ljiljana | |
dc.creator | Pavković-Lučić, Sofija | |
dc.creator | Petković, Branka | |
dc.creator | Trajković, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T14:11:56Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T14:11:56Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-81413-09-8 | |
dc.identifier.uri | http://radar.ibiss.bg.ac.rs/handle/123456789/5620 | |
dc.description.abstract | Pandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam. | sr |
dc.description.abstract | Пандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности. Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86% ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1- 3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште. Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на даљину током пандемије. | |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Belgrade: Serbian Biological Society | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200007/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200178/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.source | Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia | sr |
dc.title | Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa | sr |
dc.title | Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса | |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.rights.holder | © 2022 by the Serbian Biological Society | sr |
dc.description.other | Živić M, Petković B, editors. Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia. Belgrade: Serbian Biological Society; 2022. p. 215. | |
dc.citation.spage | 215 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 75026697 | |
dc.identifier.fulltext | https://radar.ibiss.bg.ac.rs/bitstream/id/13056/bitstream_13056.pdf | |
dc.citation.rank | M64 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620 |