Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa
Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса
2022
Authors:
Savić, TatjanaMiličić, Dragana
Drndarski, Marina
Ninić, Ljiljana
Pavković-Lučić, Sofija
Petković, Branka
Trajković, Jelena
Contributors
Živić, MiroslavPetković, Branka
Document Type:
Conference object (Published version)
,
© 2022 by the Serbian Biological Society
Metadata
Show full item recordAbstract:
Пандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и
понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација
учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу
сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у
основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности.
Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је
спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете
обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног
уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање
стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат
тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86%
ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1-
3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били
од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у
односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште.
Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на
даљину током пандемије.
Funding / projects:
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200007 (University of Belgrade, Institute for Biological Research 'Siniša Stanković') (RS-MESTD-inst-2020-200007)
- Ministry of Science, Technological Development and Innovation of the Republic of Serbia, institutional funding - 200178 (University of Belgrade, Faculty of Biology) (RS-MESTD-inst-2020-200178)
In:
- Živić M, Petković B, editors. Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia. Belgrade: Serbian Biological Society; 2022. p. 215.