Drndarski, Marina

Link to this page

Authority KeyName Variants
c06c3e70-9bf4-4c8c-990a-484de3459757
  • Drndarski, Marina (3)
Projects

Author's Bibliography

Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa

Savić, Tatjana; Miličić, Dragana; Drndarski, Marina; Ninić, Ljiljana; Pavković-Lučić, Sofija; Petković, Branka; Trajković, Jelena

(Belgrade: Serbian Biological Society, 2022)

TY  - CONF
AU  - Savić, Tatjana
AU  - Miličić, Dragana
AU  - Drndarski, Marina
AU  - Ninić, Ljiljana
AU  - Pavković-Lučić, Sofija
AU  - Petković, Branka
AU  - Trajković, Jelena
PY  - 2022
UR  - http://radar.ibiss.bg.ac.rs/handle/123456789/5620
AB  - Pandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam.
AB  - Пандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и
понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација
учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу
сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у
основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности.
Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је
спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете
обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног
уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање
стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат
тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86%
ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1-
3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били
од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у
односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште.
Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на
даљину током пандемије.
PB  - Belgrade: Serbian Biological Society
C3  - Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia
T1  - Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa
T1  - Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса
SP  - 215
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620
ER  - 
@conference{
author = "Savić, Tatjana and Miličić, Dragana and Drndarski, Marina and Ninić, Ljiljana and Pavković-Lučić, Sofija and Petković, Branka and Trajković, Jelena",
year = "2022",
abstract = "Pandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam., Пандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и
понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација
учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу
сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у
основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности.
Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је
спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете
обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног
уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање
стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат
тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86%
ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1-
3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били
од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у
односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште.
Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на
даљину током пандемије.",
publisher = "Belgrade: Serbian Biological Society",
journal = "Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia",
title = "Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa, Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса",
pages = "215",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620"
}
Savić, T., Miličić, D., Drndarski, M., Ninić, L., Pavković-Lučić, S., Petković, B.,& Trajković, J.. (2022). Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa. in Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia
Belgrade: Serbian Biological Society., 215.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620
Savić T, Miličić D, Drndarski M, Ninić L, Pavković-Lučić S, Petković B, Trajković J. Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa. in Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia. 2022;:215.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620 .
Savić, Tatjana, Miličić, Dragana, Drndarski, Marina, Ninić, Ljiljana, Pavković-Lučić, Sofija, Petković, Branka, Trajković, Jelena, "Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa" in Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia (2022):215,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620 .

Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji

Miličić, Dragan; Trajković, Jelena; Pavković-Lučić, Sofija; Savić, Tatjana; Drndarski, Marina

(Banja Luka: Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Banja Luka, 2020)

TY  - CONF
AU  - Miličić, Dragan
AU  - Trajković, Jelena
AU  - Pavković-Lučić, Sofija
AU  - Savić, Tatjana
AU  - Drndarski, Marina
PY  - 2020
UR  - https://radar.ibiss.bg.ac.rs/handle/123456789/4118
AB  - U okviru programa biologije u osnovnoj školi uči se i o značaju zdrave ishrane
i fizičke aktivnosti za zdravlje ljudi. Cilj rada bio je da u odelјenjima od 5. do
8. razreda osnovne škole istražimo zdravstvene navike učenika. Intervjuisali
smo 415 učenika (uzrasta od 11 do 14 godina). Radeći zadatke alternativnog i
višestrukog izbora, učenici su mogli da se opredele za određeni odgovor u vezi
toga šta jedu za doručak, koliko vode piju u toku dana i da li i koliko praktikuju
fizičke vežbe. Da bismo utvrdili da li postoje razlike u ispitivanim navikama
između dečaka i devojčica, odnosno među uzrastima koristili smo Hi-kvadrat
test (χ2). Koeficijent kontingencije smo koristili za merenje stepena
povezanosti pola i odgovora učenika na određena pitanja. U vezi sa ishranom,
uočili smo u svim razredima značajnu razliku između dečaka i devojčica u
tome šta jedu za doručak. Takođe smo uočili značajnu razliku između uzrasta:
kod devojčica je postojala snažna korelacija između odgovora na određeno
pitanje o ishrani i starosti, dok kod dečaka nismo ustanovili takvu povezanost.
U navikama vezanim za uzimanje vode nije bilo značajne razlike između
dečaka i devojčica. Međutim, uočili smo značajnu razliku u konzumiranju
vode među uzrastima. Razlika u bavljenju fizičkim aktivnostima između
dečaka i devojčica javila se jedino u 7. razredu. Samo kod devojčica primetili
smo značajnu razliku između uzrasta, ali korelacija između odgovora i starosti
učenica je bila mala. Rezultati ovog istraživanja pružaju značajne informacije
pri planiranju strategija promocije zdravih stilova života među decom
školskog uzrasta.
AB  - The Biology curriculum in primary school addresses various topics, including
healthy diet, a school-based and out of school physical activities. The aim of
the study is to investigate health habits of students from 5th to 8th grade of
primary school. We interviewed 415 students (ages 11 to 14). Doing an
alternative choice and the multiple choice tests, they could opt for a particular
answer about their breakfast diet, drinking of water habits, and their physical
activity behaviors. We used Chi-square test (χ2) to determine if there are
differences in examined habits between boys and girls, and among ages,
respectively. The Coefficient of contingency we used to measure the degree
of association between the ages and student's answer to specific questions.
Related to diet, we observed a significant difference between boys and girls in
what they eat for breakfast, in all grades. We also noted significant difference
between ages: in girls, there was a strong correlation between answers to a
certain diet question and the age, while in boys we have not established such
association. In habits related to water consumption, there was no significant
difference between boys and girls. However, we noticed a significant
difference in water consumption between ages. Difference in doing physical
activities between boys and girls exists only in the 7th grade. Only in girls, we
noticed significant difference between ages, but the correlation between
response and age was weak. Results of this research provide important
information in implementation of strategies for promotion healthy lifestyles
among school-age children.
PB  - Banja Luka: Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Banja Luka
C3  - IV symposium of biologists and ecologists of Republic of Srpska with international participation – SBERS2020
T1  - Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji
T1  - Striving for healthy habits in primary education in the Republic of Serbia
SP  - 192
EP  - 193
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_4118
ER  - 
@conference{
author = "Miličić, Dragan and Trajković, Jelena and Pavković-Lučić, Sofija and Savić, Tatjana and Drndarski, Marina",
year = "2020",
abstract = "U okviru programa biologije u osnovnoj školi uči se i o značaju zdrave ishrane
i fizičke aktivnosti za zdravlje ljudi. Cilj rada bio je da u odelјenjima od 5. do
8. razreda osnovne škole istražimo zdravstvene navike učenika. Intervjuisali
smo 415 učenika (uzrasta od 11 do 14 godina). Radeći zadatke alternativnog i
višestrukog izbora, učenici su mogli da se opredele za određeni odgovor u vezi
toga šta jedu za doručak, koliko vode piju u toku dana i da li i koliko praktikuju
fizičke vežbe. Da bismo utvrdili da li postoje razlike u ispitivanim navikama
između dečaka i devojčica, odnosno među uzrastima koristili smo Hi-kvadrat
test (χ2). Koeficijent kontingencije smo koristili za merenje stepena
povezanosti pola i odgovora učenika na određena pitanja. U vezi sa ishranom,
uočili smo u svim razredima značajnu razliku između dečaka i devojčica u
tome šta jedu za doručak. Takođe smo uočili značajnu razliku između uzrasta:
kod devojčica je postojala snažna korelacija između odgovora na određeno
pitanje o ishrani i starosti, dok kod dečaka nismo ustanovili takvu povezanost.
U navikama vezanim za uzimanje vode nije bilo značajne razlike između
dečaka i devojčica. Međutim, uočili smo značajnu razliku u konzumiranju
vode među uzrastima. Razlika u bavljenju fizičkim aktivnostima između
dečaka i devojčica javila se jedino u 7. razredu. Samo kod devojčica primetili
smo značajnu razliku između uzrasta, ali korelacija između odgovora i starosti
učenica je bila mala. Rezultati ovog istraživanja pružaju značajne informacije
pri planiranju strategija promocije zdravih stilova života među decom
školskog uzrasta., The Biology curriculum in primary school addresses various topics, including
healthy diet, a school-based and out of school physical activities. The aim of
the study is to investigate health habits of students from 5th to 8th grade of
primary school. We interviewed 415 students (ages 11 to 14). Doing an
alternative choice and the multiple choice tests, they could opt for a particular
answer about their breakfast diet, drinking of water habits, and their physical
activity behaviors. We used Chi-square test (χ2) to determine if there are
differences in examined habits between boys and girls, and among ages,
respectively. The Coefficient of contingency we used to measure the degree
of association between the ages and student's answer to specific questions.
Related to diet, we observed a significant difference between boys and girls in
what they eat for breakfast, in all grades. We also noted significant difference
between ages: in girls, there was a strong correlation between answers to a
certain diet question and the age, while in boys we have not established such
association. In habits related to water consumption, there was no significant
difference between boys and girls. However, we noticed a significant
difference in water consumption between ages. Difference in doing physical
activities between boys and girls exists only in the 7th grade. Only in girls, we
noticed significant difference between ages, but the correlation between
response and age was weak. Results of this research provide important
information in implementation of strategies for promotion healthy lifestyles
among school-age children.",
publisher = "Banja Luka: Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Banja Luka",
journal = "IV symposium of biologists and ecologists of Republic of Srpska with international participation – SBERS2020",
title = "Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji, Striving for healthy habits in primary education in the Republic of Serbia",
pages = "192-193",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_4118"
}
Miličić, D., Trajković, J., Pavković-Lučić, S., Savić, T.,& Drndarski, M.. (2020). Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji. in IV symposium of biologists and ecologists of Republic of Srpska with international participation – SBERS2020
Banja Luka: Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Banja Luka., 192-193.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_4118
Miličić D, Trajković J, Pavković-Lučić S, Savić T, Drndarski M. Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji. in IV symposium of biologists and ecologists of Republic of Srpska with international participation – SBERS2020. 2020;:192-193.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_4118 .
Miličić, Dragan, Trajković, Jelena, Pavković-Lučić, Sofija, Savić, Tatjana, Drndarski, Marina, "Težnјa ka zdravim navikama u osnovnoškolskom obrazovanјu u Republici Srbiji" in IV symposium of biologists and ecologists of Republic of Srpska with international participation – SBERS2020 (2020):192-193,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_4118 .

“A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia

Miličić, Dragana; Drndarski, Marina; Trajković, Jelena; Savić, Tatjana; Lučić, Luka; Pavković-Lučić, Sofija

(Plovdiv, Bulgaria: Plovdiv University press "Paisii Hilendarski", 2017)

TY  - JOUR
AU  - Miličić, Dragana
AU  - Drndarski, Marina
AU  - Trajković, Jelena
AU  - Savić, Tatjana
AU  - Lučić, Luka
AU  - Pavković-Lučić, Sofija
PY  - 2017
UR  - https://editorial.uni-plovdiv.bg/index.php/JBB/article/view/152/134
UR  - http://radar.ibiss.bg.ac.rs/handle/123456789/6738
AB  - We interviewed more than 400 primary school pupils from 5th to the 8th grade (aged 11 to 14 years) from the primary school in Belgrade (Serbia) about their habits concerning nutrition, beverage consumption, and time spend in front of a computer, tablet, playing games on consoles, or using a mobile phone. According to the study, a high percentage of students showed a well-established habit of eating breakfast. Also, the overall water consumption prevailed in all grades, since the school ensures students access to safe and free drinking water, as a healthy alternative to consumption of sugar-sweetened beverages. However, we found increasing food consumption from bakery and consumption of carbonated drinks both in boys and girls from senior grades (7th and 8th). Also, they spent considerably more time with a computer, tablet, or mobile phone than the pupils from lower grades. About one-third of all surveyed students have been watching television or using a computer more than 3 hours during the day. We found a significant increase of BMI, as an indicator of the increasing risk of weight gain and obesity both in boys and girls in senior grades. In the current curriculum of Biology, the topic of human health is studied in the 7th grade, but presented results show that one-year education in health topics is not sufficient. It suggests the necessity of introducing the topic of health in all grades of elementary school, starting from the lowest age.
PB  - Plovdiv, Bulgaria: Plovdiv University press "Paisii Hilendarski"
T2  - Journal of BioScience and Biotechnology
T1  - “A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia
IS  - 3
VL  - 6
SP  - 221
EP  - 225
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_6738
ER  - 
@article{
author = "Miličić, Dragana and Drndarski, Marina and Trajković, Jelena and Savić, Tatjana and Lučić, Luka and Pavković-Lučić, Sofija",
year = "2017",
abstract = "We interviewed more than 400 primary school pupils from 5th to the 8th grade (aged 11 to 14 years) from the primary school in Belgrade (Serbia) about their habits concerning nutrition, beverage consumption, and time spend in front of a computer, tablet, playing games on consoles, or using a mobile phone. According to the study, a high percentage of students showed a well-established habit of eating breakfast. Also, the overall water consumption prevailed in all grades, since the school ensures students access to safe and free drinking water, as a healthy alternative to consumption of sugar-sweetened beverages. However, we found increasing food consumption from bakery and consumption of carbonated drinks both in boys and girls from senior grades (7th and 8th). Also, they spent considerably more time with a computer, tablet, or mobile phone than the pupils from lower grades. About one-third of all surveyed students have been watching television or using a computer more than 3 hours during the day. We found a significant increase of BMI, as an indicator of the increasing risk of weight gain and obesity both in boys and girls in senior grades. In the current curriculum of Biology, the topic of human health is studied in the 7th grade, but presented results show that one-year education in health topics is not sufficient. It suggests the necessity of introducing the topic of health in all grades of elementary school, starting from the lowest age.",
publisher = "Plovdiv, Bulgaria: Plovdiv University press "Paisii Hilendarski"",
journal = "Journal of BioScience and Biotechnology",
title = "“A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia",
number = "3",
volume = "6",
pages = "221-225",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_6738"
}
Miličić, D., Drndarski, M., Trajković, J., Savić, T., Lučić, L.,& Pavković-Lučić, S.. (2017). “A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia. in Journal of BioScience and Biotechnology
Plovdiv, Bulgaria: Plovdiv University press "Paisii Hilendarski"., 6(3), 221-225.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_6738
Miličić D, Drndarski M, Trajković J, Savić T, Lučić L, Pavković-Lučić S. “A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia. in Journal of BioScience and Biotechnology. 2017;6(3):221-225.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_6738 .
Miličić, Dragana, Drndarski, Marina, Trajković, Jelena, Savić, Tatjana, Lučić, Luka, Pavković-Lučić, Sofija, "“A matter of health”: evaluation of health habits in pupils in Primary School in Serbia" in Journal of BioScience and Biotechnology, 6, no. 3 (2017):221-225,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_6738 .