@conference{
author = "Savić, Tatjana and Miličić, Dragana and Drndarski, Marina and Ninić, Ljiljana and Pavković-Lučić, Sofija and Petković, Branka and Trajković, Jelena",
year = "2022",
abstract = "Pandemija Kovid-19 uzrokovala je promene u svim sferama života, rada i ponašanja ljudi. U Srbiji, sa izmenjenim načinom rada škola počinje realizacija učenja na daljinu, koja u tom obliku nikada do tada nije primenjivana. U cilju sagledavanja stavova učenika o učenju na daljinu, učenici V-VIII razreda u osnovnim školama iz Beograda i Zaječara su anketirani po principu slučajnosti. Anketirano je ukupno 397 učenika, 216 u Beogradu i 181 u Zaječaru. Anketa je sprovedena anonimno, sa pitanjima višestrukog izbora. Analiza rezultata ankete obuhvatila je odgovore na pitanja koja su se odnosila na: posedovanje ličnog uređaja za praćenje nastave, vreme posvećeno učenju, pomoć nastavnika i postojanje stresa prilikom ovog tipa učenja. Rezultati ankete analizirani su Hi-kvadrat testom (χ2) nezavisnosti.1 Svoj uređaj za praćenje onlajn nastave poseduje 86% učenika iz Beograda i 91% iz Zaječara. Vreme posvećeno učenju u oba grada je od 1- 3 sata dnevno. Za 31% učenika iz Beograda i 45% iz Zaječara nastavnici su bili od pomoći pri učenju na daljinu. Nešto veći procenat učenika iz Zaječara (34%) u odnosu na Beograd (30%) se izjasnio da im učenje na daljinu nije stresno uopšte. Rezultati ovog istraživanja doprinose razumevanju pojedinih aspekata učenja na daljinu tokom pandemije. 1. Scott, A.J., Rao, J.N.K., 1981, Chi-squared tests for contingency tables with proportions estimated from survey data, in: D. Krewski, R. Platek, J.N.K. Rao (eds.) Current Topics in Survey Sampling, pp. 247-265, Elsevier Inc., Amsterdam., Пандемија Kовид-19 узроковала је промене у свим сферама живота, рада и
понашања људи. У Србији, са измењеним начином рада школа почиње реализација
учења на даљину, која у том облику никада до тада није примењивана. У циљу
сагледавања ставова ученика о учењу на даљину, ученици V-VIII разреда у
основним школама из Београда и Зајечара су анкетирани по принципу случајности.
Анкетирано је укупно 397 ученика, 216 у Београду и 181 у Зајечару. Анкета је
спроведена анонимно, са питањима вишеструког избора. Анализа резултата анкете
обухватила је одговоре на питања која су се односила на: поседовање личног
уређаја за праћење наставе, време посвећено учењу, помоћ наставника и постојање
стреса приликом овог типа учења. Резултати анкете анализирани су Хи-квадрат
тестом (χ2) независности.1 Свој уређај за праћење онлајн наставе поседује 86%
ученика из Београда и 91% из Зајечара. Време посвећено учењу у оба града је од 1-
3 сата дневно. За 31% ученика из Београда и 45% из Зајечара наставници су били
од помоћи при учењу на даљину. Нешто већи проценат ученика из Зајечара (34%) у
односу на Београд (30%) се изјаснио да им учење на даљину није стресно уопште.
Резултати овог истраживања доприносе разумевању појединих аспеката учења на
даљину током пандемије.",
publisher = "Belgrade: Serbian Biological Society",
journal = "Knjiga sažetaka: Treći Kongres biologa Srbije: Osnovna i primenjena istraživanja: Metodika nastave; 2022 Sep 21-25; Zlatibor, Serbia",
title = "Stavovi učenika osnovnih škola iz dve gradske sredine u Srbiji o učenju na daljinu tokom pandemije SARS-CoV-2 virusa, Ставови ученика основних школа из две градске средине у Србији о учењу на даљину током пандемије SARS-CoV-2 вируса",
pages = "215",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ibiss_5620"
}